
Dokumenty do refundacji – jak składać
Drodzy Państwo,
Uprzejmie informujemy, że dla Państwa dobra i wygody oraz efektywnego i szybkiego złożenia wniosków o refundacje wynagrodzeń uczniowskich będziemy działać według
poniżej przedstawionych zasad:
- Przyjmujemy do realizacji wniosku tylko poprawnie skompletowane dokumenty.
- Kompletne wnioski o refundację są dostarczane przez nas osobiście do OHP zawsze w 1 i 3 piątek miesiąca.
- Składane przez Państwa dokumenty są sprawdzane pod względem poprawności od razu przy ich złożeniu do Cechu. Informację o brakach lub nieprawidłowościach w dokumentach otrzymacie Państwo sms-em.
- Na uzupełnienie ewentualnych braków macie Państwo do 7 dni od otrzymania informacji o brakach. Po upływie terminu Państwa dokumenty zostaną złożone po ich skompletowaniu dopiero w kolejnych transzach, co może się przekładać na znacznie wydłużony czas oczekiwania na wypłatę refundacji.
Do powyższych zmian jesteśmy także zachęcani i jednocześnie dyscyplinowani przez Wojewódzką Komendę OHP w Katowicach.
Przewodnik
Jak składać dokumenty do refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych?
Jeśli dostarczysz poprawnie skompletowane dokumenty Twój wniosek zostanie złożony do OHP w pierwszej kolejności.
1. Dokumenty składamy w okresie kwartalnym – komplet dokumentów z trzech miesięcy.
2. Kwartały są podzielone na następujące okresy:
I: wrzesień + październik + listopad
II: grudzień + styczeń + luty
III: marzec + kwiecień + maj
IV: czerwiec + lipiec + sierpień
3. W każdym kwartale wysokość wynagrodzenia może ulec zmianie, dlatego sprawdzaj je przed rozpoczęciem nowego kwartału.
Możesz to zrobić klikając tutaj. lub wpisując w wyszukiwarce adres:
https://wskazniki.gofin.pl/8,113,1,wysokosc-wynagrodzenia-i-skladek-pracownikow-mlodocianych.html
4. Wynagrodzenia uczniów poszczególnych klas ( I-III) a także dla uczniów na przyuczeniu do wykonywania określonej pacy, różnią się od siebie i należy je wypłacać odpowiednio.
Złóż poprawnie komplet dokumentów do Cechu:
podpisane listy płac + DRA + potwierdzenie wpłaty do ZUS-u
Skompletuj:
1.Szczegółowe listy płac z odpowiedniego kwartału
- lista płac musi być szczegółowa oraz każda strona listy płac musi zawierać nazwę miesiąca
- lista płac musi być podpisana przez ucznia imieniem i nazwiskiem wraz z datą
- jeśli uczniowie otrzymują wynagrodzenie przelewem, a ich podpisu nie ma na liście płac koniecznie załącz dowód przelewu wynagrodzenia do ucznia
2.Dokument DRA do każdego miesiąca odpowiadającego datom wypłaty na listach płac
- data dokumentu DRA zgodna z miesiącem wypłaty
- dokument musi być w trybie ASSECO
3.Potwierdzenie przelewu do ZUS- do każdego dokumentu DRA.
Uwaga! Jeśli kwota między dokumentem DRA a wpłatą do ZUS jest różna z jakichkolwiek przyczyn – wystąp na ZUS e-PUE o zaświadczenie o niezaleganiu w składkach do ZUS. Dokument o niezaleganiu należy dołączyć do kompletu dokumentów o refundację.