Dokumenty do refundacji – jak składać

Drodzy Państwo,

Uprzejmie informujemy, że dla Państwa dobra i wygody oraz efektywnego i szybkiego złożenia wniosków o refundacje wynagrodzeń uczniowskich będziemy działać według

poniżej przedstawionych zasad:

 

  1. Przyjmujemy do realizacji wniosku tylko poprawnie skompletowane dokumenty.
  2. Kompletne wnioski o refundację są dostarczane przez nas osobiście do OHP zawsze w 1 i 3 piątek miesiąca.
  3. Składane przez Państwa dokumenty są sprawdzane pod względem poprawności od razu przy ich złożeniu do Cechu. Informację o brakach lub nieprawidłowościach w dokumentach otrzymacie Państwo sms-em.
  4. Na uzupełnienie ewentualnych braków macie Państwo do 7 dni od otrzymania informacji o brakach. Po upływie terminu Państwa dokumenty zostaną złożone po ich skompletowaniu dopiero w kolejnych transzach, co może się przekładać na znacznie wydłużony czas oczekiwania na wypłatę refundacji.

 

Do powyższych zmian jesteśmy także zachęcani i jednocześnie dyscyplinowani przez Wojewódzką Komendę OHP w Katowicach.

 

 

Przewodnik

Jak składać dokumenty do refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych?

Jeśli dostarczysz poprawnie skompletowane dokumenty Twój wniosek zostanie złożony do OHP w pierwszej kolejności.

1. Dokumenty składamy w okresie kwartalnym – komplet dokumentów z trzech miesięcy.

2. Kwartały są podzielone na następujące okresy:

I: wrzesień + październik + listopad

II: grudzień + styczeń + luty

III: marzec + kwiecień + maj

IV: czerwiec + lipiec + sierpień

3. W każdym kwartale wysokość wynagrodzenia może ulec zmianie, dlatego sprawdzaj je przed rozpoczęciem nowego kwartału.

Możesz to zrobić klikając tutaj. lub wpisując w wyszukiwarce adres:

https://wskazniki.gofin.pl/8,113,1,wysokosc-wynagrodzenia-i-skladek-pracownikow-mlodocianych.html

4. Wynagrodzenia uczniów poszczególnych klas ( I-III) a także dla uczniów na przyuczeniu do wykonywania określonej pacy, różnią się od siebie i należy je wypłacać odpowiednio.

 

Złóż poprawnie komplet dokumentów do Cechu:

podpisane listy płac + DRA + potwierdzenie wpłaty do ZUS-u

 Skompletuj:

1.Szczegółowe listy płac z odpowiedniego kwartału

  • lista płac musi być szczegółowa oraz każda strona listy płac musi zawierać nazwę miesiąca
  • lista płac musi być podpisana przez ucznia imieniem i nazwiskiem wraz z datą
  • jeśli uczniowie otrzymują wynagrodzenie przelewem, a ich podpisu nie ma na liście płac koniecznie załącz dowód przelewu wynagrodzenia do ucznia

 

2.Dokument DRA do każdego miesiąca odpowiadającego datom wypłaty na listach płac

  • data dokumentu DRA zgodna z miesiącem wypłaty
  • dokument musi być w trybie ASSECO

 

3.Potwierdzenie przelewu do ZUS- do każdego dokumentu DRA.

Uwaga! Jeśli kwota między dokumentem DRA a wpłatą do ZUS jest różna z jakichkolwiek przyczyn – wystąp na ZUS e-PUE o zaświadczenie o niezaleganiu w składkach do ZUS. Dokument o niezaleganiu należy dołączyć do kompletu dokumentów o refundację.

 

 

 

 

Nasi partnerzy

Skip to content